March 11, 2009

Ichigo tell her slimming's secret

Memang best cuti 2 bulan. X penah sepanjang aku study medic ni dapat cuti selama ni.. tapi orang kata, cuti 2 bulan dapat ke aku, sia2 jer… sbb aku bukannya melepak, jumpa kawan, round mall, or wat mende faedah. Aku baru je pindah Ampang, tak tau la nak ke mana, kurang contact ngan kawan & tak tahu mana diorang, (mungkin di Terengganu, pikirku). My dad lak overprotective ngan aku. He doesn’t let me go out alone even naik LRT dengan adik 21tahun sekalipun! Terkongkong, jeritku ke telinga my dad. =D awalnya, my dad nak suruh aku kerja kat klinik kat maner2 (alamak!) tapi aku xnak dgn alasan “dah nak habis sebulan dah…,”

At last, just get over my life with helping my mum.. memasak, mengkain (basuh,jemur,lipat kain) & beres2 rumah. Pastu makan, main game, camtu lah hari2.. sampai x sedar dah 2 bulan. Cepatnya!! Tak terasa langsung perut pun naik.. uppsss!


like Debab? but he's original fat!


Bila dah balik Surabaya, mula pakai baju fit2 tuh.. (ehem2, kat masia x pakai fit2 lak) baru lah terasa chubbynyer.. aduh.. da la lepas seminggu demam 5 hari. Makan nasi, makan ubat, tido memanjang, al-hasil muka dah membengkak. Tilik badan, tilik muka.

“cigo, kau gila ke, ko memang dah kurus laa, apa nak diet lagi”

Eiii, sapa cakap, if nak kurus bak selebriti, camni kira gemuk la,

Korang tau tak, if kita masuk TV kita akan nampak seolah2 lebih gemuk 5kg..

Jadi aku nak kurus cam diorang…

Eh, mai kita timbang berat.

even a cat shocked looking at my weight!



ok, chigo, let's dieting like always!!

1. eat cereal every morning (i always take it with milk)



2. sit-up 100 times a day (fhew!)


3. wear firming lotion before going to class (or before exercise)


4. massage your body each time you bathing


5. body scrub 3 times a week


6. drink slimming's product each week


7. eat less food (half of plate)


8. drink green tea before 4 o'clock
|
|
|

yep, aku akan kurus kembali! O_o

No comments: